Sunday, April 25, 2010

Penyanyi Malaysia yg Suke Lepas Geram

Assalamualaikum semua. aku sebenarnye na kongsi pada korg semua ape yg aku rasa. sbnarnye, banyak yg aku rasa. rasa pahit, rasa kelat, rasa tawar, tapi yg aku na kongsi pada korg nie, rase manis. yelaa, kalo na kongsi dgn korg rase rase yg ta sedap pn, sape na dgr ye tak. maklum la, bak kata patah patah org tua tua. kawan bergelak sama sama senang dicari, kawan bersedih sama sama? lu pikir la sendiri. hahah! org tua tua yg kata. maklum la, org tua tua skrg pn suka tgok lawak nabil. usia tua, jiwa muda beb! eh, ape aku mencarut nie. lupe plak tujuan asal. oke la, trademark aku nie ha, "cakap bnyak pn ta guna, kita jalan terus kpd titik la. [straight to the point] :DD

Penyanyi penyanyi malaysia sekarang da tak mcm penyanyi penyanyi zaman 60-an dulu ye tak. jenis kalau yg menyanyi tu, body movement sikit sikit je. nyanyi pn cm nak tanak bukak mulut jee. contohnye, penyanyi zaman 60-an yg kalo nyanyi cm tanak bukak mulut ialah . .



Dato' A Rahman Hassan


Sape tak kenal beliau nie. korg kalo ta kenal die nie, baek kuar drpd malaysia. check-in kt myanmar ke, indonesia ke, thailand ke, lagi bagus laa. na suro pndah negare eropah nie, duit pn tade ye tak. tmpat yg aku suggest tu strategik abis la tu. haha! buta sejarah la kalo tak kenal die nie. lagenda nie. respek sama beliau. die nie kalau menyanyi, gerak badan lgsung tade. kalo perhati betol betol, mulut pn cam malas na bukak jee. tp, suare die lunak tau.
Ha, laen plak dgn penyanyi yg ada pada industri seni hiburan tanah air kita skrg. semua da semakin rajin da, sikap yg disemai drpd ibubapa diorg sejak kecil, akhirnye berhasil smpai dibawak ke karier sendiri. bagus laa. tribute to their parents laa. haha! sumenye, jenis kalo buat show, hyperaktif kemain. agaknye sebelum buat show, banyak makan gula gula kot. tenaga lebih. kadang kadang, kita yg tak cukup nafas tgok die bwt show. ligat jee. haha! tp, tu la yg best. sekurg kurg nye, tade la bosan je kite tgok. best jee. contoh penyanyi yg aku cakap . .



Stacy AF6


Aku cukup letih btol kalau tgok show die nie. Kenapa bah kenapa bah. Ape abah abah? hahah.
tp sebenarnye, bukan tu yg aku na cakap. aku suke penyanyi penyanyi yg bile nyanyi suke lepas geram. kirenye, kalo mcm ade tekanan tekanan dalam hidup diorg, diorg melepaskan kt dalam lagu, nie kirenye mcm satu care baru utk lepaskn tekanan la nie. tp, berkesan jugak. bagus bagus. kalo kite pn cam ade tekanan tapi tatau na lepaskn, kite gunakan kaedah nie. mmg best. tp, pastikan suare sedap laa. sbb kalo suare ala ala Mike Tyson tertelan jambu, mmg kene pelangkung dgn insan insan terdekat laa. aku suke jenis penyanyi penyanyi yg mcm nie . .


Faizal Tahir

Dia nie la insan yg aku maksudkn. aku mmg respek abis dgn die nie. die mungkin dekat rumah punyai banyak tekanan yg msuk pale die. so, die men"transfer"kn tekanan die tu dalam bentuk lagu. bagus gile ah. AKU RESPEK SAMA KAMU FAIZAL TAHIR. haha! sebenarnye, bnyk lagi penyanyi penyanyi yg menyanyi suke lepas geram nie. contohnye, BLACK, MEET UNCLE HUSSEIN, JACLYN VICTOR. tapi, tatau la nape aku minat sgt dgn die nie. n aku harap, korg pn minat la dgn ape yg aku minat nie. ade mmber se"minat". : )


2 comments: